Monday, April 23

Nak Komen Ker Tak Nak..

Salam, Lama betui tak membebel kat blog, tetapi ntah kenapa tetiba rindu nak membebel smula..hahha..K r takder ape yg best pun pasal ni, cuma terkadang sering bermain kat dlm kepala otak Abe Atok bila dilayar facebook. Mcm² karenah ada. Tapi biasa lah, lumrah la bila keadaan seperti dikhalayak ramai. Baik di Facebook mahupun sekeliling kita. Bezanya di facebook benda ni kdg² ada yg kita kenal pemilik akaun tersebut dan ada sebaliknya. Mmmm, lantak r.. 


Abe Atok ni sbenarnya salah sorang kaki komen status rkn difacebook. Tapi xder la jenis maki hamun sumpah seranah, atau apa² pun, cuma sekadar joke simple² jer.. Tapi mungkin sesetengah individu tu tak bleh terima joke kita, maklum la, jangan ko pikir semua rakyat kelantan tu suka Budu, tak mustahil lebih suka Cencalok.
Kekadang Abe Atok kena amik masa utk komen status rakan yg baru Abe Atok Accept. Maklum r, Bab "Request" rakan Abe Atok ni tak brani nk tekan button tu, cam rasa ngeri sesangat...hahhahahhaa
Mungkin korang pun ada perasaan sepertimana Abe Atok rasa.

Sbenarnya amik masa tu untuk melihat atau nilai situasi atau peel dia mcmana, tkut tersalah masuk, Kompom Abe Atok kena maki...hahaha. 2,3 hari mungkin abe atok cuma baca jer setiap status dia, tengok sdikit info dan biadota ringkas, supaya senang sikit Abe Atok nk mulakan kbiasaan dlm wall dia.


Tapi ntah la ek, mood dan angin tu tak slalunya senada jer, tetiba klau yang biasa dok komen, ketawa bila baca joke status atau komen, alih² cam serba tak kena, padahal bukan kita yg request rakan. Lagi teruk, bila komen kita, dia delete beb... nah..jadinya skrip status tu tak cacat bila di delete... Tapi klau kena yg sporting morting, post 2,3 hari bersambung walaupun ada isu baru..
Lama² bila dah seperti kita ni masuk wall dia cam tak diundang plak, maka dlm kpla kita ni bila muncul jer status dia baik kat wall atau 'ticker'...


Gini le jawabnya:


Aku nk komen ker x nak komen kali ni,
Komen ker tak yah?
Tak yah ke komen?
Komen?
Tak yah?
Tak yah komen?
Jgn tak Komen?
Komen?
Tak yah r?
Ishh, cam nk komen gak!
Aku ckp x yah!!
Boleh r aku komen skit jer!!
Degil la ko ni!!
Skit jer!
Sukati ko lah!!
Bakpew nyer?
Tanya lak,
Tak Boleh?
X bleh apew?
Aku Komen?
Boleh jer!
Abis tu?
Aku cuma pesan jer.
Terima kasih.
Sama² Kasih.
Abis tu aku tak tahan nak komen status dia.
Abis tu, ko komen la klau x tahan gak.!
Nanti dia Marah.!
Klau Dia marah dia bkn leh suwuh ko bdiri atas meja pong!
nanti dia ckp ngan mak dia!
Abis tu.?
Nanti Mak dia marah aku!
Abis tu mak dia tarik telinga ko sbb ko komen status dia?
Ishh..idok r lagu tu.
Abis tu?
Aku...aku..aku...ekkkkk..
Aku..aku...aku...aku aper?
Aku takut!
Takut ape?
Takut......
takut ape?
Takut la..
Ye la, takut ape?
Aku ckp aku takut, aku takut la..
Yer la, takut aper?
Hemmmmmmmmmmmmmmmmmm...
Aikkk..mengeluh?
Ntah r, aku cuma pikir aku takut jer.
Apa la ko ni.
Kenapa?
Bnda cam tu pun nak takut.
Xder r, aku hormati perasaan org.
Abis tu kenapa nak takut.
Ntah..tkut org tersalah angap.
La..plak?
Sbenarnya aku x amik kisah pun semua tu.
So?
Cuma terkadang heran...
Heran knapa?
Kenapa kita takut org komen bila kita post status?
Mgkin byk sebab!
Sebab apa?
Ntah r aku pun x pasti.
Ko ckp pndai la.
Ye r..manusia ni bkn seribu dua mcm ragam.!
Abis tu?
Seramai mana manusia atas muka bumi ni?
Ntah la., knapa?
Klau ko nak tahu, seramai mana jumlah manusia atas muka bumi ni, sbnyak itu lah ragam manusia.
Kenapa ko ckp cam tu?
Sbb, klau betui kata ada 7 persamaan antara manusia. 7 bhagian pula terbahagi kpada bhagian² angota, mungkin juga 7 pd kesimpulan peel perangai, dan setiap 7 tu plak bergantung pd 7 manusia yg lain, dan sehingga menjadi rangkaian² spt mana pokok yg berakar dan berdahan menuju ranting hingga ke daun, terpisah pula akan buah mengikut warna, debunga yg berbeza² walaupun harumnya sama, rasanya mgkin berlainan.
Perghhhh, apo ko bndo ko crita ni?
Ntah, tp pndapat hati nurani aku sendiri, tnpa aku kopi milo dari mana² sajak, puisi, pantun, syair, madah gurindam lirik dan lagu mahupun seloka senda dan tawa hak milik org lain.
Cam hebat jer ko?
X r..aku citer secara jujur dan ikhlas.
Leh caya ker?
Aku x pernah pksa org percaya, cuma aku katakan ini sekadar pndapat aku, selagi ape yg aku pikir tidak bercanggah ngan hukum, baik dari segi akal atau fitrah manusia.
Ooooo..aku paham utk diri aku., jadi aku pikir sndiri. xyah org suruh, berpesan² boleh :).
Ok, aku paham.
Apa yg ko paham?
Aku paham apa yg aku paham.
Ye la, apa yg ko paham?
Perlu ker aku cakap?
Mungkin.
Rasanya ckup skadar aku yg paham.
So, ape tujuan ko post komen ni?
Sbb utk aku belajar memahami?
Memahami ape?
Memahami la..
Ye la, ape yg ko paham?
Ape yg aku paham la.
Boleh aku tahu apa yg ko paham?
KO Nak tahu?
Tentu skali!
Ko baca semula dari atas!!!!
Hahahahahahahahahaahahahahahahaha

Mood: Logout, Close window, Shutdown, OFF suis Karen..Feel Free and make Me Smile Somebody. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...