Wednesday, September 1

Bagaimana Memasang Gadget Facebook Kedalam Blog atau Web Anda.

Facebook merupakan sebuah laman web rangkaian sosial terbesar dengan lebih daripada 400 juta pengguna aktif dan bertambah besar setiap hari! Pastikan anda menggunakan widget Facebook untuk berhubungan dengan khalayak yang lebih besar Facebook anda melalui blog atau website anda. Anda boleh menggunakan alat ini untuk dengan mudah berkongsi maklumat profil tertentu, laman web, blog, dan perniagaan dengan masyarakat Facebook. Profil Peribadi WidgetsProfile


Lencana Profile.
Untuk membuat lencana Profile Facebook untuk berkongsi maklumat profil yang dipilih di website anda. Sebuah lencana profil akan membolehkan pengguna anda dengan mudah berhubung dengan anda dan menambah anda sebagai rakan. Klik pada tulisan Lencana Profile dibawah.
Lencana Profile.

Membuat Lencana Foto.
Foto lencana ini membolehkan anda untuk berkongsi foto anda pada website Facebook dan blog. Pilih daripada menegak, melintang, atau dua-medan layout dan juga memilih jumlah foto yang akan dipaparkan.
Klik pada link Lencana Foto dibawah.
Lencana Halaman Kegemaran Di Facebook.
Jika anda mempunyai halaman kegemaran di Facebook anda, paparkan didalam blog atau web anda, mungkin pengunjung blog anda boleh turut menyertainya.
Klik link dibawah.
Website atau Widget Perniagaan.

Butang Kongsi.
Sebuah widget facebook  yang membolehkan pengunjung blog atau website anda untuk berkongsi kandungan anda di di akaun Facebook mereka!
Klik Link dibawah.
Lencana Halaman
Membolehkan anda berkongsi laman Facebook (yang anda buat) maklumat pada halaman anda. Widget ini hampir menyerupai  Lencana Halaman Kegemaran, bezanya ini memaparkan halaman yang anda sendiri cipta.
Klik link dibawah.
Sambungan Twitter.
Facebook menyambung laman dengan Twitter. Setiap kali anda mengemas kini halaman anda penggemar Facebook widget ini berfungsi mengemaskini aktiviti semasa anda secara terus dan langsung.
Klik link dibawah..
Widget Pembangun.
Hal ini membolehkan pengguna anda menerbitkan kandungan mereka dan aktiviti ke profile Facebook mereka. Nota: Projek saya sebagai pembungan masih belum selesai, jadi saya tidak dapat menunjukkan secara jelas bagi widget ini, harapa maaf.

Kotak Komen.
Membolehkan pengguna anda komen tentang isi website anda dengan akaun Facebook mereka.
Klik link dibawah.Nota: Projek saya sebagai pembungan masih belum selesai, jadi saya tidak dapat menunjukkan secara jelas bagi widget ini, harapa maaf.
Live Stream.
Facebook membolehkan pengguna untuk menghantar dan berkongsi kandungan secara real-time.
Klik link dibawah.
Nota: Projek saya sebagai pembungan masih belum selesai, jadi saya tidak dapat menunjukkan secara jelas bagi widget ini, harapa maaf.

Saya harapa apa yang dipaparkan disini membantu diri anda.

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...